Rabu, 22 Februari 2012

Sudirman Haji Arshad…setelah 20 tahun berlalu…

Assalamualaikum,

Sape suka dengar lagu Allahyarham Sudirman ? Rata-rata ramai yg suka lagu dia sampai ke hari ini. Even, anak-anak muda pun masih boleh layan lagi lagu Sudirman nie. Kerana minat saya pada Allahyarham Sudirman, saya pernah beli kaset Sudirman & layan lagu Sudirman dlm kete bila pegi kemana-mana (masa tue zaman kaset tengah popular. CD mahal lagi masa tue…)

Saya ingat lagi, pada hari Allahyarham Sudirman meninggal saya yang duduk kat ceruk felda pun terasa kegemparan berita tersebut. Masih saya ingat lagi saya pinjam surat khabar dari celek (korang jgn gelak nama kawan baik saya nie tau..) nak baca & tengok foto majlis pengkebumian Allahyarham Sudirman. Surat khabar tue berpass-pass dari sorang ke sorang yg lain sampai renyuk.

Banyak lagu-lagu Allahyarham Sudirman nie yg menjadi kenangan. Antaranya yg paling melekat di hati saya :-

Aku Penganggur – lagu nie Pak Lang kat talang selalu mainkan sebab masa tue dia tengah mengganggur sebelum dapat kerja kat TNB…he.he..he

Pelangi Petang – lagu nie mengingatkan saya masa sambutan hari raya zaman kanak-kanak. Masa tue filem KAMI ditayangkan di tv masa raya pertama. Dah la cite sedih. Tetambah plak collection duit raya x brape nak cantik. Meleleh air mata tengok cite nie…

Balik Kampung – Lagu nie setiap kali time nak balik kg masa duduk asrama dulu, memang kitorang akan nyanyi reramai. Balik kg macam nak balik raya !

Warisan – Entah kenapa, setiap kali saya hadiri kem motivasi, kem kecemerlangan, dan semua kem yg saya hadiri dari sekolah rendah sampailah masuk kolej lagu nie mesti akan kena nyanyi. Sampai sekarang saya masih hafal lagi lirik lagu nie…lagu menaikkan semangat nie.

Dari Jauh Ku Pohon Maaf – dah tentula nie lagu yg WAJIB dengar tiap kali time raya kan…tak leh layan la lagu-lagu raya yg baru nie. Oh ya, saya pernah hantar surat kat BFF saya celek dgn selitkan lirik lagi Dari Jauh Ku Pohon Maaf niee…

Dan lagu paling melekat di hati tentu la lagu nie….





Tau kenapa ? Hubby tujukan lagu nie kat saya. Actually x de kena-mengena pun. Masa dia tujukan lagu nie kami dah kahwin pun & saya pun dah habis sekolah.

Tau kenapa dia tujukan lagu nie….cuba korang dengar lirik last sekali….

Wassalam.

Mana pergi kaset Sudirman saya ye…??? Ermm…tertinggal dlm kereta ayah dulu kot 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan