Rabu, 15 Februari 2012

Kotak simpan barangan hiasan diri


Assalamualaikum,

Hari tue saya buat senaman kaki kat IOI Mall (window shopping).

Saya target nak cari sling bag. (Habis la pecah rahsia dgn hubby. Hari tue baru je dapat 2 handbag. Satu masih dlm paper bag lagi tak buka !) Utk info (hubby saya), sling bag nie adalah bag selendang, senang nak bawa. x de la bahu saya senget sebelah bawa handbag yg berat macam batu tue. Lagi pun, sling bag nie fesyen terbaru sekarang nie tau. senang nak bawa kalau jenjalan...alasan kan.!

Puas la saya tawaf IOI Mall yg bosar godang tue, x jumpa juga sling bag yg berkenan kat hati.

Last-last saya jumpa yg nie...


frame gambar ? no..no....no...


kotak simpan barangan hiasan diri cam cincin, gelang, rantai....


Sebelum nie saya nampak org jual kat online dekat seratus gak. tapi yg nie saya beli baru RM 40 je. kalau ada music nyer RM 50 lebih. Yang ada laci kat bawah, RM 60 lebih kot...

Bagi org yg careless cam saya nie, cincin letak merata-rata. Cincin emas tue.., gelang emas bungkus dlm tisu..hikss.. patutla beli. Semua simpan setempat.

Oh ya...tapi saya tak simpan kotak nie kat umah ye..bahaya sekarang. Banyak kes pecah rumah kat kawasan bandar saujana putra nie. Oleh itu, kotak nie saya simpan kat dlm peti besi tapi bukan di rumah saya la. kat mana ? tak payah tau la.....

wassalam...

* untuk info, kalau bermaustatin di negeri selangor, kalau berat emas hiasan korang lebih dari 200 gram. korang wajib bayar zakat emas ok...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan