Khamis, 16 Februari 2012

Nyaris je tadi….

Assalamualaikum,

Masa nak pergi keje pagi tadi saya nyaris excident….

Pada penduduk saujana putra, memang la jalan baru tue nampak macam dah siap tapi belum boleh guna lagi.

Amboi korang semua, semalam kontraktor tar jalan, hari nie korang semua main redah je lalu kan…

Akibatnya tadi bukan saya sorang, malah dua tiga biji kereta nyaris excident kat simpang jalan. Saya masuk simpang, kereta & motos yg lalu jalan baru tue bukan main laju, nyaris kena hentam tadi.

Saya tengok kat jalan tue ada letak penghadang jalan, cuma x proper je la. Tapi tue bukan tiket korang boleh jalan sesuka hati  tau. Tetambah ada simpang laluan nak masuk yg dah jadi macam simpang 4 pulak kan…

Meh akak nak citer skit dik, saya nie keje dlm construction line & pernah buat projek jalan. Saya pernah hadapi kes macam nie. Budak tue siap patah tangan/kaki lagi tau…bila claim & saman kat mahkamah, sesen apa pun x dapat tau coz dah sah-sah dia langgar peraturan. Malah dia siap kena saman lagi ada…korang boleh refer balik kat entry saya fasal kes excident kat site constraction nie…..

So, sebelum saya membebel x tentu arah nie, pesanan saya pada pemandu kat saujana putra tue, memang kita perlukan jalan yg besar sesuai dgn pertambahan penduduk kat sini tapi bersabarla sikit. Nanti jalan tue cepat berlubang, korang salahkan kontraktor la, kata majlis tak buat keje la…lagi pun papan tanda jalanraya belum proper pasang kat situ lagi. Tak fasal-fasal ada excident nanti….

Wassalam….

* Tak suka la mood spoil pepagi buta nie….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan