Rabu, 29 Februari 2012

Jadi mak & bapa tiri kejap..

Assalamualaikum,

saya ada mentioned fasal kakak batrisyia yg deman tue kan

hari isnin, hantar pergi sekolah. tapi kejap je. teacher rose hantar balik sebab batrisyia tak larat kat sekolah.

hari selasa, langsung x sekolah. masa saya pergi taska tengok kakak tengah nangis x nak makan ubat. jenguh jugak la saya bersilat nak bagi dia makan ubat. semua ubat dia muntahkan balik...eee...ikut perangai sape la nie ; )

balik ptg tue, saya dah mula risau. sebab biasanya kakak kalau deman dalam 2,3 hari dah ok dah. nie lesu je badan dia. makan x mau..asyik terbaring je.

dlm kepala saya nie cepat je fikir negatif (beringat sebelum kena kan...) terus call hubby kata nak bawa pergi spital buat proper check-up. Hubby balik umah ptg tue terus ambil batrisyia bawa pergi pusrawi kajang.

saya x ikut, tapi hubby kata doktor dah check, masuk ubat ikut punggung dgn siap ambil darah lagi takut ada apa-apa infection ke, atau penyakit yg kitorang x tahu kan. ye la sekarang nie kan memacam penyakit keluar terutamanya yg menyerang kanak-kanak / baby.

tapi last-last korang tau apa doktor tue cakap, deman batrisyia tak sembuh sebab dia x nak makan ubat. saya dah urut dada lega...tapi geram pulak sebab memang batrisyia sangat susah nak makan ubat. bila bagi muntah, bagi je muntah.

Balik tue, baba terus bertukar jadi bapak tiri. paksa juga telan ubat. kalau x sampai bila pun x sembuh.

pagi tadi pulak sebelum batrisyia pergi kindergarden, mama pulak bertukar jadi mak tiri yg kejam paksa dia makan ubat lagi. menangis-nangis batrisyia kena paksa makan ubat. mama & baba x de perasaan kesian dah. kami dah bertukar jadi mak bapa tiri dah waktu tue. ini untuk kebaikan dia juga.

eee...anak saya semua susah nak makan ubat. irsyad pun sama. harap-harap baby syirah x macam tue la. kan senang kalau nak bagi ubat, buka mulut, suap, telan. settle. x payahla nak bersilat, berkungfu bagai dgn anak sendiri.

macam mana ekk..korang bagi anak korang makan ubat....ke macam saya juga ?

wassalam.

* memandangkan hari nie adalah tahun lompat 29 Februari 2012, so sesapa yg sambut buzday tue selamat hari lahir la kat korang ye. sian korang sambut bezday 4 tahun sekali kan. saya sure x de sape nak kahwin hari nie kecuali org kedekut x nak bagi hadiah kat pasangan masa anniversary dia nanti...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan