Jumaat, 21 Januari 2011

travel, travel, travel….

salam,

Saya rasa sangat letih. Dah dekat 3 minggu asyik travel je tetiap minggu. Bangun pepagi, pukul 7 pagi dah keluar rumah untuk outstation. Mujur la ada super daddy yg boleh handle situasi kelam-kabut waktu pagi. tq sooooo…..much hubby. I luv u tau…

Tetiap minggu saya turun melaka attend meeting dgn Datuk, site inspection, site valuation, dan segala benda tion…tion…tion…

Ada satu meeting yg paling saya tension, pukul 9 pagi dah kena terpacak kat bangunan xxxxxxxxxx, melaka. Tapi meeting start pukul 9.30 pagi walaupun dlm memo kata pukul 9 pagi. Lepas tue meeting bla,bla, bla dlm 5 ke 10 minit. Berhenti makan breakfast dulu yg dah sedia atas meja. Saya ingatkan sambung meeting balik. Rupanya habis terusss !!! Korang bayangkan meeting 5 minit je…saya punyalah berkejar dari KL nak ke melaka…5 minit je meeting. Memang la….eeeeeeiii…

Tapi hari nie memang saya amat letih coz saya kena pandu kereta sendiri. Biasanya saya pergi dgn contract manager atau buss. dev. manager. Tapi hari nie pandu kereta sendiri coz  cm saya kena direct ke johor. Mujurla saya tak sesat dlm melaka. Tapi saya rasa drive kat melaka senang je. Mana2 ko pergi ada sign board. Cuma berpusing-pusing je la…

Saya drive hari nie sangatla mengantuknya. Boleh pagi tadi pukul 5 Irsyad bangun ajak tengok tv. Kitorang mata dah macam zombie dah waktu tue tengok Irsyad. Sudahnya, saya buat susu tutup lampu biar Irsyad mengomel sensorang dia dlm gelap tue. Oh, Irsyad sekarang sangat becok. Tak macam kakak masa kecik dulu. Irsyad nie dia akan bercakap je kengkadang tue non stop lama plak tue. Irsyad tak peduli org faham ke tak faham cakap dia…dia akan terus bercakap. Banyak juga perkataan yg dia dah boleh sebut. Malah dia faham bila kita bagi sesuatu arahan tue pada dia. Tapi, bila korang dengar irsyad membebel bahasa dia memang comel…

On the way balik tadi, saya singgah jap kat hentian ayer keroh arah utara. Lapar + ngantuk weyy…7 pagi keluar rumah tak makan apa sampai pukul 12 tgh.

 Nie tempat makan kasta tinggi

Nie tempat makan org kebanyakan…

Hehehe…korang jgn caya propa saya tue. Cuma saya rasa kat atas tue tempat ekslusif skit kot. Rege tak tau plak coz saya makan kat tempat org kebanyakan. Sebenarnya saya cari gerai tepi jln yg ada jual memacam benda seperti buah, makanan ringan, dodol, cencaluk, etc…tapi tengok kat jln dah clear tue yg masuk kat dlm tue tinjau apa ada. rupanya diorang dah dipindahkan masuk kat situ. Tapi yg paling tak patut gerai buah di letakkan di tempat tersorok. kat hujung tempat makan tue…mengadap ke toilet pulak tue. Kalau org tak pergi toilet tak tau situ ada gerai buah…rasanya sesuatu perlu dilakukan di situ…

 saya beli sesuatu…ce teka apa dia ???

cencaluk & belacan bakar ! akak nie selera kg dik..

cencaluk nie kalau potong bawang, hiris cili padi, perah sikit asam limau pas tu gaul. Makan dgn nasi panas…fuhh…sodap tau..!!

Tapi kan apsal saya rasa cam mahal je dua barang nie. Cencaluk sebotol RM 3.50 belacan bakar RM 2.50. Standard price ke ??? tak kot coz pasar mlm lagi murah rasanya….

Saya drive balik dgn kelajuan 110km/j. Tak kuasa akak nak tekan minyak 140km/j dik. Kena saman kang dah tak de diskaun dah…

Ingat…biar lambat cam kengkura tapi Insha Allah selamat…daa…

Wassalam

 * next week kena out-station lagi pepagi…huhuhu…tak pe la. sekurang-kurangnya saya masih ada kerja kan...alhamdulillah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan