Isnin, 15 November 2010

hobi baru hubby…

Salam,

apakah perasaan anda bila org lain bangun pagi rilek baca paper, lepak tengok tv, breakfast dgn family tapi anda terkocoh2 bersiap untuk ke office ??

1. rasa nak berhenti keje je…tunggu hutang yg membukit tu jadi rata dulu
2. nak keje ngan govt…banyak kali minta tak pernah dapat…nak kena pakai kabel besar nie
3. nak ambil cuti…cuti pun dah tinggal nyawa2 ikan je nie
4. nak gie office bakar company tue…nie pengganas ke ape ?
5. buat tak tau je….yuppss !! tapi sambil pendam perasaan..hehe

sabtu turn saya keje. tapi coz bos gie oversea saya pun bebuat la cam company tue ana yg punyaa. Ana yg punya tau..bukan saya ! rileks skit sambil clearkan segala neka tuk nenek atas meja nie.

coz bos tak de off course le sharp pukul 1 dah lock pintu bawah office. balik umah leh zzzzzzzz

sampai umah hubby nak kuar lak. katanya jalan2 TENGOK basikal. saya highlight word tengok tue. tapi bila balik dia BELI basikal. nampak tak dua word yg berbeza sama skali. rasanya saya tak salah dengar.

saya TENGOK basikal yang hubby baru BELI. dua perlakuan yg berbeza ye anak2 semua. rasa macam nak gigit2 je tayar basikal tue buat chewing gum. handle basikal tue pulak rasa macam nak buat goreng masak kicap.

tapi depan hubby haruslah senyum. kang jatuh derhaka lak. hubby tengah excited, saya sokong je la hobi baru dia tue…mana tau kot2 leh wakil Malaysia sampai peringkat antarabangsa ke, boleh saya kembang idung kejap. ini namanya berangan tahap langit ketujuh ye.

so, secara automatic basikal pink tue jadi kepunyaan saya la ye bang. kan ? kan ?

pic credit to bandar saujana putra riders


wassalam

* hubby telah men’sound’kan bininye ini. nasib baik hobi abg bawa basikal, kalau hobi suka main snuker, keluar malam poya2, karaeoke, pi dangdut (nie tambah sendiri…) sayang juga yg bising.

* ehem…ehem…kalau abg buat cam tue, bukan setakat bising je…cincang lumat abg saya kerjakan. saya nie keturunan raksasa gorgon tau !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan