Selasa, 23 November 2010

Hidup mati kita bersama…

Salam,

pagi tadi saya ikut jalan shortcut (lari dari tol) puchong intan terus keluar kat traffic light simpang empat puchong perdana. memang jauh saya dari exit putra height ke bandar puteri boleh je terus direct tapi kena tol la. dah company saya sponsor petrol je, tol tak sponsor maka walaupun jauh skit makan petrol tak pe. petrol free.

On the way kat puchong intan tue , satu peristiwa yg menyayat hari berlaku depan saya. Seekor kucing mati digilis kereta / lori / van kat tepi jalan. tapi yg buat saya sentap coz ada seekor kucing duduk kat sebelah kucing yg mati tue. kucing tue tetap tak beranjak biar pun kenderaan lain lalu kat situ. mungkin kucing tue adalah pasangan kepada kucing yg mati tue coz saiz mereka sama.


saya agak terkejut dan terpaksa membrekkan kereta. mujur kereta belakang tak hentam kereta saya. saya hon supaya kucing yg hidup tue ke tepi lagi takut dia juga akan jadi mangsa nanti coz laluan tersebut sempit dan kalau lori besar lalu pun ngam2 je. tapi dia tetap duduk situ. tak sampai hati nak tinggalkan pasangannya agaknya. sedih tengok haiwan pun ada perasaan juga tak macam sesetengah manusia yg bersifat lebih dari haiwan itu sendiri.

saya terpaksa meninggalkan kucing di tepi jalan tersebut memandangkan kereta kat belakang dah jammed. siapalah tuannya ? apalah nasibnya ? semoga kucing itu mendapat pembelaaan sewajarnya walaupun dia cuma haiwan jalanan..

wassalam

* kucing adalah haiwan kesayangan Rasulullah S.A.W
* kepada kancil putih belakang saya tadi, bukan saya langgar kucing tue tau. saya cuma terkejut je ternampak kucing yg dah mati tue.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan