Khamis, 10 Februari 2011

Gary Moore - Still Got The Blues dalam kenangan

Salam.

Guitarist Gary Moore dies in Spanish hotel

LONDON – Bandmates say rock guitarist Gary Moore, a former member of influential Irish band Thin Lizzy, has died. He was 58.      
         
ManagerAdam Parsons told the BBC that Moore was found dead Sunday at a hotelon Spain's Costa del Sol, where he was on holiday. The cause of deathwas not immediately known.
               
Thin Lizzy drummer Brian Downey said Moore's death was a "total shock," andguitarist Scott Gorham said he was "a great player and a great guy."
               
Born in Belfast, Northern Ireland in 1952, Moore was a member of Dublin band Skid Row before joining Thin Lizzy in 1973, playing on tracks for the"Nightlife" album. He left after four months, but rejoined four yearslater and played on the band's "Black Rose" album before going soloonce again.
               
He had a successful solo career, and his accomplished, bluesy playing won plaudits from other musicians.

Thin Lizzy had global hits in the 1970s with songs like "The Boys are Back in Town" and "Whiskey in the Jar." Frontman Phil Lynott died in 1986, but with a different lineup the band continues to tour today.

Mungkin ramai yg tak mengenali Gary Moore, tapi kalau korang yg membesar pada tahun 80-90an dengar lagu kat bawah nie tentu korang akan ingat lagi….




Sebenarnya lagu nie ada kenangan tersendiri pada saya. Saya tidak hiraukan liriknya sebaliknya saya suka dgn rentak petikan gitar Gary Moore. Petikan gitar lagu nie la yg saya dengar setiap mlm masa stay up untuk study exam PMR tahun 1995. Lagu nie pun saya tahu lepas dengar kaset along yg saya cilok dari kotak bukunya. Dan, inilah juga lagu terakhir yg saya dengar subuh2 hari sebelum berangkat mendaftar ke sekolah teknik PD dimana kat sekolah tue radio & walkman ketika itu adalah diharamkan. Kalau seludup kena rampas !

Sungguh nostalgia lagu nie……

Namun kini tiada lagi petikan gitar yg seakan-akan menghiris, menusuk dan menikam jiwa seperti ini…..



Memang satu lagenda....

Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan