Khamis, 26 April 2012

Saya lemah lembut…?? Boleh caya ke ?



Assalamualaikum,

Hari tue hubby ada cakap, dia jumpa kakak yg jual nasi lemak pepagi kat bandar saujana putra nie. Kakak tue tegur dia…wife adik kan yg bawa kereta xxxxxx tue. Yg cakap antara dengar dgn tak dengar tue kan. Tu la lembut sangat dia tue !

Korang jgn muntah dulu ok. Bukan saya cakap, kakak nasi lemak tue yg cakap. Hubby saya yg dengar pun bantai ketawa gelak tak ingat punya bila ceritakan balik pada saya. Siap cakap, lemah lembut la sangat !.

Saya pun pelik macam mana ada org cakap saya macam tue ekk…pada hal saya nie punya la garang & tegas...x caya cuba tanya anak-anak saya. Terutama time diorang sepak-sepahkan mainan berbakul-bakul tue. Saya boleh bertukar jadi raksaksa gorgon !

Tapi kalau saya kuat nangis tue, confirm !. Dari baby, ke zaman kanak-kanak sampai la zaman dah tua bangka anak 3 nie. Tetap kuat nangis. Sentap skit je..merembes. Sentap skit je nangis. Kekadang tue tanpa ada sebab pun saya boleh nangis.

Pernah satu hari tue saya bawa kereta dekat highway. Lepas tue ternampak ada sorang pak cik tua nie bawa motor kapcai dgn wife dia bonceng kat belakang. Then saya perasan ada baby tengah-tengah dia. Tak tahu la anak ke cucu ?. Boleh dgn tak semena-mena air mata saya mengalir laju macam air terjun. Siap tersedu-sedan lagi masa bawa kereta tue…

Last-last masa dekat sampai tol, air mata tue stop sendiri. Lepas tue saya fikir balik..eh..aku nangis tadi sebab apa ekk ??? hahahah….macam perangai org x siuman pun ada kan…Bukan sekali dua, banyak kali dah berlaku macam tue. Saya x boleh nak control air mata saya sendiri. Sangat sensitive..

So, kalau nak kata saya adalah lemah lembut, rasanya tidak. Kat rumah kalau saya mengaum…Harimau Malaya pun pun boleh pengsan tau !

Wassalam

* Org lemah-lembut jgn sangka x pandai marah ye….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan