Selasa, 20 November 2012

Bezday Hubby & Syirah


Assalamualaikum,

wahh...seminggu x update blog kan..

sebenarnya banyak nak tulis tapi asyik bz je. Minggu lepas pergi bercuti sampai ke sempadan sana, bila balik terus demam. Badan pun penat lagi. Entry cuti-cuti malaysia (lebih pada bershopping sebenarnya) saya upload later ye.

Nie cite bulan lepas sebenarnya. 5 Oktober adalah bezday hubby dan selang 2 hari lepas tue 7 Oktober adalah bezday baby syirah. Mulanya saya rancang nak buat makan-makan & sambut bezday hubby dan syirah serentak hari sabtu 6 Oktober. Kiranya fair la kan ambik tarikh tengah-tengah. Tapi disebabkan ada urusan family hari jumaat 5 Oktober tue, maka memang x dan nak buat apa sebab terus packing barang balik kampung.

Tapi seminggu sebelum bezday hubby, saya sempat tempah bunga & coklat utk hantar ke office hubby masa bezday dia. Saja buat suprise....tapi hubby macam x suprise je..??


Bunga ros 12 kuntum je..
Hubby tanya kenapa x 37 kuntum sempena umur dia
Tue next je la ye bang...

Coklat yg dah tinggal separuh
officemate hubby dah rasmi dulu..

Nie kakak Batrisyia yg x puas hati sebab x dapat bunga.
* kakak belajar rerajin sampai masuk U
nanti masa kakak konvo mama belikan bunga besar ye...

Malamnya kami balik ke kampung dan plan saya nak bawa hubby gie makan-makan pun cancell. Kat kg, adik hubby cikgu khairiah pulak sponsor kek utk bezday baby syirah & hubby. Gambar dlm hp malas saya nak upload kat pc. Tak pe la...saya simpan buat kenangan.

Kek utk bezday hubby & syirah pun saya ambil lambat. Seminggu lepas tue... 

kek bezday yg hubby pilih, red velvet

memang sedap tapi manis sangat
makan sekali ok, tapi makan banyak kali rasa muak lak..

Ohh, kali nie saya memang kehabisan idea nak beli hadiah utk hubby. Memula rancang nak beli dinar emas buat simpanan hubby tapi sebab cik abg ku hari-hari dok search basikal baru je...maka saya bagi cash terus kat dia utk beli basikal baru. 


Basikal baru hubby.
Hadiah saya cuma 2 biji tayar tue je
yg lain hubby sponsor diri sendiri...hehehe
Ate...kalau dah 2 biji tayar pun dekat seribu...sebijik basikal dah berapa ?
Hubby x mo bagi tau rege basikal nie takut saya meroyan kot !

Nie basikal lama hubby yg dah selamat pun terjual 2 minggu selepas itu
Ini adalah kali ketiga hubby menukar basikalnya....ehmmmm

Apa pun, walaupun dah lewat & saya dah pun wish hari tue tapi sebagai antara insan penting dan insan tersayang dlm hidup saya, saya berdoa agar abg dipanjangkan umur, diberi kesihatan yg baik, dimurahkan rezeki dan sentiasa cool selalu....

Buat baby syirah...mama cayangg syirah selalu. Anak mama yg paling banyak keletah, paling kuat merajuk, paling suka mengacah org, suka memanjat tangga, paling suka 'berkemas', x banyak kerenah & suka ketawa inilah salah satu dari 3 jantung hati mama. Walaupun utk mendapatkan syirah banyak dugaan yg perlu mama tempuh dan mama kehilangan sebahagian dari diri mama, mama redha...apa yg penting mama dapat terus melihat Basyirah membesar dgn sihat dan sempurna serta mama doakan syirah menjadi anak cemerlang di dunia dan akhirat...Aminn

Buat baby syirah dan hubby....selamat hari lahir sayang...muahhhhs

Wassalam

*Semoga bapa mertua ku semakin sihat dan pulih kembali....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan