Rabu, 7 November 2012

Baby syirah officially dah berjalan...


Assalamualaikum,

lamanya x update kat sini. banyak benda nak cerita tapi mood nak blogging memang ke laut. Hari-hari buat blog walking tapi blog sendiri buat x tahu je..

Lepas nie akan banyak la keluar entry tertunggak a.k.a entry yg dah basi. tapi nak masukkan juga dlm blog buat kenangan anak-anak nanti

hari nie saya update sebab rasa sangat excited. 2 hari sebelumnya migrain saya dtg balik. rasa sangat teruk nak pecah kepala. rasa nak hantuk kepala ke dinding pun ye. dah lama x kena migrain. seingat saya last kena masa baru-baru kahwin dulu paling teruk. lepas tue beransur ok. setakat sakit sikit-sikit tue biasa la. mungkin sebab dapat anak, kerjaya stabil, pindah rumah baru so hidup tenang je. masalah sikit-sikit boleh handle lagi. Tapi minggu lepas memang saya sangat pressure & lose control. Kerjaya yg dah x menentu, social life saya yg tertutup dgn dunia luar, rumah yg tunggang langgang bersepah dgn paip bocor bagai, ragam anak-anak & suami dan banyak benda yang berlaku akhir-akhir nie yg buat saya stress...saya rasa saya perlukan cuti dan peruntukkan masa utk diri sendiri.

tapi semalam betul-betul buat saya ketawa bila baby syirah yg berpaut di kaki saya tiba-tiba melepaskan pegangan tangannya dan terus melangkah berjalan ke arah kakak batrisyia. Terkejut juga saya. sebelum nie memang baby syirah dah boleh bangun berdiri sendiri. tapi bila nak melangkah tue baru setapak dua dia dah jatuh terduduk. kekadang tue x jatuh pun, dia bantai mencangkung x mo berjalan. Tapi malam tadi memang banyak kali juga baby syirah bangun dan melangkah. walaupun masa berjalan tue badannya terhuyung hayang lagi tapi dia berusaha juga. cuma, kalau time malas dia angkat & dirikanlah dia macam mana pun baby syirah tetap x mo jalan. si bongsu manja kan...tue belum lagi feel dia merajuk berpusing sambil peluk tubuh, campak barang kalau marah & meniarap kat lantai bila merajuk. mama rasa utk melayan si bongsu nie mama kena banyak bersabar la kan...

hari ini, 7 november 2012 genap umur baby syirah satu tahun satu bulan dia dah berjalan...

walaupun lambat dari kakak (start berjalan umur 9 bulan) dan abang (start berjalan umur 10 bulan), mama tetap bangga dgn syirah. syabas Basyirah Fitriyani...

tetiba mama rindukan masa syirah baby lagi.....


mama, syirah dah boleh berjalan
syirah suka panjat tangga sampai tingkat atas
syirah suka makan roti gardenia macam kakak !

wassalam.

* plan trip ke pulau langkawi terpaksa dibatalkan atas masalah cuaca juga demi memikirkan keselamatan anak-anak nanti. so, cuti-cuti malaysia kali nie kemana kita ye ???


Tiada ulasan:

Catat Ulasan