Sabtu, 14 Julai 2012

My first Photobook


Assalamualaikum,

Korang kan snap pict bebanyak korang print x masuk dlm album ? Ke, kalau nak tengok pict tue korang buka pc/ipad/iphone/hp(apa saja jenama sekarang semua ada camera kan ?)/galaxy tab je utk tengok pict tue ?

Saya punya pict dlm pc dah beribu-ribu lemon dah. Sampai penuh hard disk. Hari tue dah print 400 keping. 200 keping dah dapat, lagi 200 on the way. Ada 900 keping lagi saya nak print. Ini yg saya select je, bukan print semua pict dlm simpanan. Kalau nak print semua, fengsann ! ini juga x termasuk pict-pict baru yg diambil setipa minggu

Selain utk kenangan, saya risau gak kalau tetiba pc atau hard disk tue kena virus. Habis la semua pict kenangan tue. Walaupun ada yg di simpan dlm CD, mana la tau CD tue pun rosak sebab lama x buka. Ha...padan muka saya nanti. So, saya print la skit-skit. 100 keping atau 200 keping sekali print. Lepas tue saya pening kepala mana lak nak simpan pict tue. Kalau beli album mahu berpuluh album kena beli utk simpan pict tue nanti kan....ini esok-esok la fikir, malas nak fikir sekarang ! hahahahah 

Ok, atas tue baru intro je. Isinya topik blog hari nie, yg kat bawah nie...(korang mesti cakap dlm hati, minah nie mesti kuat membebel. Intro je dah 3 perenggan. Hakikatnya saya x begitu ye. Eh, en. suami saya kuat membebel tak ?)

Zaman sekarang, selain korang pergi print pict korang (kawan saya kata itu dah ketinggalan zaman) korang juga boleh abadikan pict korang dlm photobook.

Kalau korang masuk Groupon, memang banyak offer utk photobook. Korang just download software yg dibagi, then korang boleh design photobook korang sendiri. Dah siap just tekan enter. Semudah A B C kan. Nanti, diorang akan print out photobook korang sekali dgn hard cover.

Nie, photobook pertama saya. 1st time buat design memang ke laut. Saya main sumbat je apa saja pict. Yg penting ada sudah. Cuma, saya bahagikan pdlm photobook tue 4 section. 1 utk family, lagi 3 setiap satu section utk anak-anak. Offer dari Groupon, 40 page with hard cover include delivery adalah RM 48.00 sahaja. Murah kan...


Nie cover depan

Family section

Batrisyia

Batrisyia lagi

Irsyaduddin

Basyirah

Ok, review dari saya semuanya ok cuma color bila print out tue agak kureng skit. Picture nampak macam suram walaupun kualiti pict tue sebenarnya lagi cerah. Yg tue saya kurang happy skit. Tapi ye la, org buat photobook ratus-ratus, ko buat RM48 je. So, x leh nak expect lelebih la kan.

Tapi saya ada beli lagi voucher Groupon utk second photobook tapi dari company lain lak. Design dah hantar cuma belum dapat je lagi. Nak tengok macam mana hasilnya nanti. 

Eh, tetiba mood menulis saya dah terbang la. Ok la...bye

Wassalam

* intro kemain panjang berjela. Penutup secoit je...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan