Rabu, 16 Mei 2012

Majlis Pernikahan Memey...


Assalamualaikum,

Minggu lepas balik pahang. Masa majlis pertunangan Din hari tue Ayah Chik dah pesan suruh dtg. Lagi pun nie adalah last majlis kahwin kat rumah dia. Saya memang x pernah pergi pun majlis rumah ayah chik sebelum nie. Masa dia buat last year pun saya kat dlm spital lagi. Yg saya pergi pun masa menghantar anaknya Hafiz di kelantan. So, sebab nie yg last saya wajib dtg la kan...

Nak cerita detail saya malas menaip la plak. Tengok picca yg saya malas nak edit la ye. Gambar pun banyak x tahu nak select yg mana. Nie saya main petik je mana sempat....


Ayah mertua saya dgn Ayah Da

Duduk dlm umah je. Kat luar ramai org + ada anak kecik nie...
Kat dlm rumah senang skit nak menyusukan baby 

Baby Syirah dengan Teacher Halwiah & Teacher Hanim
Selamat Hari Guru ekk utk kak wi & hanim
Tak lupa gak utk adik ipar saya Kerry & abg jeff

Nie la Memey.
Ingat x entry saya dulu fasal memey & Ayah Chik dtg tido umah kami
Dah kahwin pun dia sekarang

Selamat Berbahagia hingga nafas terakhir ye...

Bebudak nie kat dlm rumah mengerjakan alat senaman Ayah Chiknya 

Apa yg seronoknya tue ?

Hubby melantik diri sendiri jadi jurugambar tidak rasmi...
Demi memenuhi permintaan bininya nak update blog...hahaha

Lepas pengantin selesai makan beradap, kami pergi ziarah adik hubby kat mersing. Mak yah x sihat ye....rindukan anak-anak buah ke ? Balik la Bangkong...

Baby Syirah sempat plak membuang kat situ.....eeeieiie buchukkk !

Malamnya, hubby ajak makan ikan bakar reramai.

So, kak wi & abg jeff bawak kitorang kat sini...


Makan ikan bakar kat Pekan Kuala Rompin pahang...

Semua tengah lapar tunggu makanan.
Abg jeff belanja satay dulu sebaga pembuka selera

Baby Syirah dgn Pak Andaknya.
Sangat lasak budak kenit nie !!

Org kuat SK Kedaik
Juga org yg open table & belanja mlm tue
Kak Wi & hubby Abg Jeff

Bebudak nie ptgnya main bagai nak rak
Dah mlm memasing lapar
Kemain minum air pun macam haus sangat

Masa makanan sampai x sempat nak snap sebab memasing dah lapar. Time kasih kak wi & abg jeff yg belanja walaupun awalnya hubby yg ajak & nak share bayar. Sedap & murah juga makanan mlm tue. Tom yam, sup ayam, pari bakar, kailan ikan masin, sotong goreng tepung, kerabu sotong....Udang galah ? makan juga hubby beli yg dah siap masak esoknya utk makan tghari sebelum balik BSP.

Esoknya hari Ahad adalah hari ibu kan...ramai gak yg wish saya hari ibu. Tapi sebenarnya hari-hari pun adalah hari ibu selagi kita menghargai pengorbanan, jasa, peluh keringat, kasih-sayang yg ibu telah curahnya dari wujudnya kita di dalam perut ibu sehingga hari ini.

Namun, disebabkan kami makan seafood mlm tadi, ayah mertua saya terus deman. Mungkin alegik atau panas sangat masa majlis di rumah ayah chik semalam. Ayah mertua saya nampak uzur skit kebelakangan nie. Sedih tengok ayah. Semoga Ayah diberi kesihatan yg baik. Amin.

Tengaharinya kami balik ke BSP. Anak-anak masuk kereta x sampai 15 minit, semua lelap. Bila kat Kuala Pilah, kakak dah terjaga terus merengek lapar nak makan lempeng.

Macam biasa tempat persinggahan kami Restoran Warisan kat Seri Menanti tue..


Baby Syirah yg teruja dgn air warna merah
asyik air warna putih je..jemu jugak ye...
Macam biasa, kelasakkannya buat otot-otot mama terkeluar semua...

Sawah padi sebelah Restoran Warisan
View yg sangat indah..

Nasib baik pokok je ada
Buah padi belum keluar lagi
Kalau x ada yg pergi menuai kat situ nanti !

Bebudak nie sangat excited. Sebelum ada yg terjun ke dlm tali air tue hubby cecepat ajak masuk restoran semula. Kami try gula lemak daging salai dia. Not bad, tapi x leh lawan mak saya masak. Memang belomak ! kakak macam biasa menu favourite dia lempeng pisang dgn madu lebah. Mama lak order ABC mangkuk besar yg still juga x boleh habis sampai kena tapau bawak balik. Baby Syirah maca biasa bila singgah sini adalah tempat favourite dia membuang....hahahaha

k..la. tu la kisah hujung minggu kami minggu lepas. Minggu nie ke mana kita ? Selang seminggu berjalan. Awal bulan depan pun berjalan lagi...rumah dah macam apa ntah....x pe...yg penting bahagia kan ? walapun pun mama ada pot-pet skit + muka masam tahan je la ye..

Wassalam.

* Semalam & hari nie kakak Batrisyia exam. Semoga dipermudahkan kakak menjawab exam...amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan