Khamis, 19 Januari 2012

@ Melaka…

As-salam,

Hari tue saya ada meeting kat Melaka. Kena turun sorang diri. Saya ingat nak settlekan urusan cecepat, then boleh terus balik rumah. Tapi sampai ke petang juga saya kat sana. Lepas jumpa klien, jumpa pegawai bank then pergi jumpa lawyer pulak. Macam org gila saya berpusing satu Melaka nak kejar masa nak settlekan urusan tue hari tue juga. Malas saya nak pergi Melaka banyak kali.

Lepas settle semua urusan saya dah dekat nak ptg. Sebab projek banda hilir Melaka saya dekat dgn pulau Melaka, saya ajak project manager saya tengok projek kami dulu kat pulau Melaka.

 Masjid Pulau Melaka. Projek kami dulu.....

 Nie batu peringatan dan perasmian oleh Datuk Ali Rustam dulu

 Kedai serbaguna. Yg nie bangunan baru x termasuk dlm kontrak kami dulu

 Nampak tak apartment kat belakang tue. Dulu kontroversi sebab terbengkalai. Kini dah siap dah. View dia sangat cantik mengadap laut selat melaka.

 Construction kat belakang saya tue adalah Arab City. Agak slow progress sekarang. Ekonomi global sekarang x brape stabil kan. Pak Arab kaya raya pun kena tempias gak

Nie signboard project Arab City. Sila baca sendiri ye apa projek yg diorang nak buat tue. Kat paper pun ada announce project nie masa launching itu hari

Masa saya nak keluar je dari Masjid Selat Melaka, lalu lak kete motoboat tue betul2 sebelah masjid selat melaka. x dan nak ambil gambar. Itu adalah salah satu pakej perlancongan kat melaka, korang akan dibawa keliling bandar melaka, then masuk laut lak...info utk rege semua korang search lah kat website tourism melak ye. Then lagi satu kat pulau melaka juga ada satu taman tema utk pertunjukkan burung & sea lion. pun saya lupa nak ambil gambar. Lenkali kalau saya turun melaka, saya ambil gamba ye...

Masa drive balik, baru teringat saya lupa nak breakfast, lupa nak makan tgh hari. Masa tue dah pukul 5 ptg !. Nasib baik dah dekat dgn R&R seremban, bungkus air & burger makan dlm kete. Tak kuasa saya nak makan sorang diri kat food court tue. Saya nie cepat perasan org pandang saya. Pada hal org peduli pun tidak saya nie…….hehehe. Tapi saya makan dlm kete pun org dok pandang2. Oit..x pernah tengok org makan ke ? Saya ok apa makan burger je. Bukannya saya makan sambil drive. Saya masuk parking, Cuma buka enjin kete je. Dulu ada skali tue, saya pernah nampak diver kete pompuan makan nasi bungkus kat traffic light lagi ! Ha…hebat x hebat driver pompuan. Tapi jgn lak korang tengok cite lucah sambil drive pas tue langgar org sampai mati macam berita semalam tue. Itu memang bagi hukum bunuh je tue.

Alhamdulillah, ptgnya sampai gak kat umah dgn selamat.

Wassalam


Tiada ulasan:

Catat Ulasan