Jumaat, 20 Januari 2012

Berdating…

As salam,

Sape tengok cite Date Night ? kisah bagaimana pasangan husband & wife akan peruntukan satu mlm dlm seminggu utk habiskan masa berdua tanpa anak2…

Yup, bila dah kahwin rutin kita akan jadi sama bangun pagi, hantar anak sekolah/nursery, pegi keje. Ptg balik keje ambil anak, makan mlm then tido. Fokus kita lebih pada anak2 & family. Tanpa sedar kita mengabaikan diri kita sendiri. Macam saya sendiri, rasanya dah lama saya tak pakai make up. X sempat. Hari tue semua alat make up saya dah buang. Dah lama sangat simpan x pakai sampai dah expired benda alah tue. So, kena pandai la cari masa tuk diri sendiri & pasangan korang.

Jadi, hari sabtu lepas kami ambil keputusan hantar anak-anak ke nursery separuh hari & pegi dating laki bini berdua. Memula saya ingat nak pegi spa manjakan diri. Saya dah beli pakej kat Milk A Deal. 2 bulan duduk hospital, berpantang bagai, badan dah berkerak dah. Tapi bila call sehari sebelumnya dah ada org booking dulu. So, next time la pegi. Tukar plan lain lak. Hubby bawa pegi makan nasi lemak sedap kat cafĂ© putra height. Dapat la makan dgn tenang ala-ala pengantin baru. Sebelum nie pernah makan kat sini dgn anak2. Tapi suap, masuk mulut, telan terus ! Tue tak campur dgn membebel marah irsyad campak kuih kat lantai, baby syirah nangis sebab panas. Org ada anak, gitu la ye…

Saya request nak pegi nagoya shah alam. Cari kain pasang. Hubby ajak pegi Nilai. Takut tak sempat & tetiba…ting! Sampai kat Jakel lak. Hubby confuse, pada dia kedai kain sume sama je. Kami sampai jakel x buka lagi. Tunggu kejap. Bila dah buka, masuk-masuk tengok x der sale. Kain mahal belaka. Tapi ada sorang lelaki tue dtg jumpa kami & cakap nak bagi kami diskaun special coz kami 1st customer dia. So, dia bagi tau kain yg sepasang RM 75 tue bleh bagi 3 pasang RM 100. Walaupun coraknya saya x brape bekenan, tapi kainnya lembut & sejuk. So, ambil la 3 pasang. Balas dendam sebab raya hari tue saya x de baju raya. Baju raya saya cuma pakaian hospital je dulu. Oh ya, Jakel start sale utk CNY  20 Jan 2012 nanti ye.

Dekat dgn jakel seksyen 7 nie, kira kanan kedai tudung. Masuk Ariani. X de sale. Tudung selai RM 120.00. Senyum je la saya kat sales girl tue. Akak x mampu la dik. Boleh beli, tapi nak pakai tudung RM120 tue cam tak berbaloi je. Masuk Hajara pun sama. Sruh saya beli tudung RM 2++ utk jadi ahli. Terus saya keluar balik.

Tengok ada masa lagi, ajak hubby pegi plaza alam sentral. Nak masuk Nagoya. Cari kain lagi. Sebenarnya saya nak cari padanan kain sulam yg adik ipar saya beli kat Bandung hari tue. Tapi warna dia sangat la susah nak cari padanan. Tawaf 7,8 kali kat Nagoya pun x jumpa juga padanannya. The store ada sale cuma malas nak beriya sangat tengok barang.

 Plastik je Jakel Kuala Lumpur, tapi made in Shah Alam ye. Sebelahnya Nagoya

Kain hijau tepi sekali tue 2 pasang utk saya & gegirls saya. Buat baju raya tahun nie kot. Advance kan..awal tahun dah beli baju raya. Sebelahnya 1 pasang utk baju saya. Dedua kain nie beli kat Jakel. Kain lembut, sejuk & tebal. Sebelah plak kain corak abstrak semeter RM 12 beli kat nagoya. Merah tue pun beli kat Nagoya gak utk padanan kain kurung saya. Nagoya x de sale la...x best.

Dah tengah hari balik rumah ambil bebudak nie. Kakak asyik tanya mama pegi keje ke pegi jenjalan ? Saya x jawab pun. Kalau cakap pegi jenjalan nanti ada lak yg merajuk nak kena pujuk….

To my hubby, nanti kita gie dating(menghabiskan duit) kat Sogo lak ye….

Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan