Ahad, 13 Mac 2011

Jgn sesekali berputus asa saat kita jatuh ! – video motivasi 1

Salam,

Kita hidup hanya sekali di dunia ini. Semua org pun tahukan. Tapi di dalam hidup ini akan penuh warna-warna kehidupan. Suka, duka, bahagia, sengsara, cemerlang, gagal semua itu akan kita rasai dalam kehidupan ini selagi kita bernyawa. Tiada manusia yg sentiasa bahagia dan tiada juga manusia yang sentiasa cemerlang. Pada sisi-sisi kehidupannya pasti terselit kesengsaraan, kegagalan, kedukaan dan sebagainya. Cuma, bergantung kepada kita sebagai manusia untuk menanganinya.

Ada ketika di dalam hidup kita ini, semangat dan kekuatan kita tiba-tiba terasa amat lemah, kita terjatuh dan seolah-olah tidak mampu bangkit kembali. Terasa tidak berdaya akibat tekanan sekeliling. Jgn sesekali berputus asa…jika kita rasa kekurangan, ada insan yg lebih kurang lagi dari kita tapi punya semangat juang yg tinggi….mengapa dia boleh tapi kita tidak ? hidup tidak memerlukan alasan……itulah hidup yg sebenar-benarnya !


Pada minit ke 1.14, ia cukup menyentuh perasaan…air mata saya menitik melihatnya. Semoga ia menjadi inspirasi & motivasi kepada semua pembaca di luar sana.

wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan