Isnin, 17 September 2012

Cerita Raya 2012 - 4


Assalamualaikum,

wahh dah macam telenovela pulak sampai berepisod bagai..tapi layan je la ye.

Raya kedua ptgnya kami balik palong. Nie la untungnya kahwin org dekat-dekat. Kalau macam kawan saya sorang johor sorang kedah, pengsan la beraya dlm kereta plus jammed lagi. Dapat pulak jalan tengah jammed anak menangis nak susu, sorang lagi lak ekk..ekk...lepas tue aircond kereta lak rosak tetiba lak hujan turun dgn lebatnya kat luar. Memang menangis la anak beranak dlm kereta kan...x pe Allah tengah uji korang sekeluarga tue..sabar ekk.

K la..ptgnya kami balik sempat la jumpa adik saya Ajib yg beraya dgn honda city barunya. Nasib baik sempat la jumpa sebab diorang nak balik kelantan lak subuh esoknya. Family along dah balik beraya ke kg kak long. Raya ke 4 baru balik semula ke palong. Jadi bebudak nie mati kutu x de kengkawan. Korang tengok la aktiviti diorang ptg tue..


habisla mangkuk wan korang kerjakan sumbat dgn batu ye...
Uwannya tiap kali cucu dia balik mesti pening kepala pinggan mangkuk habis kena 
lenjan ngan cucu dia..


nie si kenit basyirah yg dok memanjat kehulu kehilir
berjalannya x juga...


kakak batrisyia tutup telinga takut tengok cite hantu
nape ntah cite raya tahun nie semuanya cite hantu
channel nie cite hantu, tukar channel lain pun cite hantu gak
esok masyarakat kita jadi masyarakat penakut
lepas tue percaya tahyul

Raya ke 3 saudara mara belah mak saya dtg beraya rumah kami. Memang ramai la. Ptgnya adik saya yg bongsu pulak balik ke perlis. 

Raya ke 4 saya satu family balik kg belah mak saya kat tg. ipoh kuala pilah. Jumpa wan & atuk saya. Tapi kg dah jadi sunyi sebab ramai yg dah start keje.  

Raya ke 5, bebudak nie dah seronok balik sebab family abg long saya dah balik palong. so, diorang memang  kalau jumpa dah tak ingat mak bapak dah. Bangun pagi sampai la ke malam main je kejenya. Cari mak bapak pun sebab nak makan atau mandi sebab x tahu nak cari baju. Adik saya Ija pun balik juga. Tahun nie family angah saya je x jumpa sebab angah beraya di tengah laut. 


Irsyad & Zaid
Bebudak nie memang kuat melompat
Habis la sofa baru uwan korang tue... !


Oh ya, sempena bezday irsyad hari tue dia dah janji nak stop botol
beriya la mama pergi gemas cari botol yg sesuai utk irsyad
tapi bila buat susu dlm botol, dia minum skit je
last-last sebab hubby x sampai hati, bagi botol balik
hai irsyaduddin...bila la nak berenti botol nie....


nie geng anak dara kat umah atok palong
cucu paling besar pun summayah yg duduk tangan sekali
baru 6 tahun..


si manja rizqi
mak saya panggil 'rezeki'....; )
kalau dia masuk dapur jalan terkinjit-kinjit sebab geli dgn lantai dapur yg basah
aiyo...sangat manja..


Raya ke 6, hari jumaat ptg saya bawa kakak batrisyia ke kedai emas rompin cubaan kali ke 2 nak tindikkan telinganya. Kali nie bawa summayyah sebagai peneman sebab summayyah pun nak bertindik sekali lagi. Saya risau gak kalau-kalau dia meraung atas lantai kedai lagi. Tapi kali nie sebab dia tengok summayyah x nangis, dia pun sama x nangis gak. Mungkin malu kot dgn sepupu dia. 


tengok memasing menayang subang telinga.
sekarang nie kakak batrisyia dok asyik minta subang yg bentuk cartoon tue dgn saya
dia tengok kawan dia pakai, dia pun nak sama gak..
anak-anak sekarang kecik-kecik lagi dah pandai bergaya kan..


Ahadnya, pagi lagi kami dah balik takut jammed dari pilah ke bukit putus. Alhamdulillah, ptg selamat sampai ke saujana putra semula. Hidup kembali normal, ehh selama nie hidup x normal ke ? hehehe..

Lepas nie sambung cite kahwin adik ipar saya lak ye...

wassalam.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan