Ahad, 16 September 2012

Cerita Raya 2012 - 1


Assalamualaikum,

lamanya x bersiaran. Sejak dari raya sampai lah ke minggu lepas memang kami satu family sangat sibuk. Every week memang x de kat rumah. Banyak agenda kat luar nak kena settle plus penat pun x hilang lagi sejak raya hari tue...Lepas raya pulak tetiba banyak lak keje kat office, rumah memang x sempat kemas la, baju bajan dlm beg masa balik raya belum sempat punggah keluar kami kena packing pulak utk ke Port Dickson utk majlis pernikahan adik ipar saya. Balik dari Port Dickson, baju memang x keluar dari beg la sebab minggu seterusnya balik kuala rompin pahang utk majlis menyambut menantu pulak. Minggu nie saya bz apa pulak ye..?? oh ya saya bz sambut Datuk Najib dtg saujana putra upacara pecah tanah kolej  Mahsa..dush !

Blog lain dah sibuk update fasal gangnam style yg ntahapakebende tue kan. Saya baru terhegeh-hegeh nak update picca raya hari tue. Eh, kita kan dlm bulan syawal lagi..hari nie last bulan syawal kan ? sempat lagi nie

Saya update secara marathon kisah raya nie ye sebab lepas nie nak update kisah kahwin adik ipar saya pulak. Berpinar mata tengok picca dekat 2000++. Kalau dtg angin x berapa baik saya nanti memang banyak la gambar akan kena delete nanti. Dah gambar kerusi, kucing, pokok, tiang bangsal, belakang org, tangan org semua di snapnya.

K la, sebelum saya membebel lari topik nanti kita terus g cite raya tahun nie ye..

Saya memang dah inform dlm blog nie kan tahun lepas saya beraya di hospital. So, tahun nie memang agak excited skit sambut raya. Semuanya demi anak-anak...k, turn raya tahun nie lepas lambung syiling adalah di kuala rompin pahang. Actually, saya x kisah pun raya kat pahang ke kat negeri sembilan ke sebab kedua-duanya pun family saya.



Nie petang ramadhan terakhir tengah bakar ayam

Menu raya kat pahang nasi himpit, sate, ayam bakar, kuah kacang, masalodeh, rendang daging. 
Kita ke pagi raya pulak ye..Pepagi kaum lelaki mandi dulu utk ke masjid solat hari raya. Yg perempuan sibuk kat dapur siapkan hidangan raya & siapkan anak-anak.


Tok ayah dgn cucu-cucunya...


Sesi memohon maaf & bagi duit raya..baba & irsyad


Mama & syirah...mohon maaf pada tok ayah...


sayang cucu tok ayah .......


Nie pulak sesi collect duit raya...heheheh


nie je la picca terbaik family SyaNor di pagi raya
nak harap bebudak nie duduk ontok-ontok pandang camera memang sukar sekali...


Batrisyia & irsyad dgn sepupu mereka Nabila


Lepas sesi bermaafan, seperti rutin setiap tahun kami bergambar whole family. Tapi bila saya check balik folder x de picca semua family. Kelam kabut hari tue. Lepas bermaafan terus ke kubur menziarahi pusara ibu mertua saya. Oh ya kat sini kalau dulu kat kubur meriah org bersedekah dgn menabur duit syiling utk kanak-kanak yg dtg ke kubur. Sekarang kalau duit syiling memang bebudak tak pandang lagi. Duit seringgit pun diorang kekadang nak x nak je ambil. Demand betul bebudak sekarang ye. 

K la, kita sambung episod 2 lak..

Wassalam.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan