Sabtu, 24 Disember 2011

Ke mana menghilang ????

As-salam,

Dah lama tak menulis blog.

Actually banyak yg berlaku dlm tempoh 4 bulan nie. Semuanya tidak terjangka. Ye la, apa yg kita rancang dan harapkan tidak dapat membatasi kuasa Ilahi kan…jadi sebagai manusia semua ini kita kena terima dgn redha. Allah sebenarnya masih sayangkan kita dgn memberi kesedaran melalui sedikit ujian. Adakah kita redha atau sebaliknya…adakah kita bersyukur dan masih mengingatinya atau kita hanyut dgn nikmat duniawi ini kan….

Jadi, kemana saya menghilang selama ini…inilah sebabnya..
Basyirah Fitriyani, permata hati ketiga kami yg dilahirkan dgn penuh dugaan dan cabaran. Saya bertarung nyawa melahirkan puteri kami ini….


Apa pun saya sangat bersyukur masih diberi nyawa untuk melihat bayi saya yg dilahirkan dan anak-anak serta keluarga saya di sisi. Alhamdulillah. Apa lagi yg saya mahukan…, saya ada anak-anak yg comel, sihat sempurna fizikalnya & mentalnya, suami di sisi, keluarga saya & mentua yg bersedia membantu susah senang itu semua sudah cukup nikmat bagi saya. Berbanding org lain, ada yg tiada anak, memiliki anak cacat/OKU, ditimpa dugaan rumahtangga, di uji dgn kehilangan anak dan pelbagai lagi yg berlaku di luar sana. Saya Berdoa semoga mereka diberi kekuatan, ketabahan serta kesabaran di dalam mengharungi ujian tersebut. Insya Allah ada ganjaran untuk mereka di hari pembalasan kelak.

Jadi saya amat malu utk meminta lebih lagi dari apa yg saya ada ketika ini. Apatah lagi saya bukanlah hamba yg begitu taat. Saya bersyukur dgn segala yg saya ada dan saya akan menjaganya sebaik yg mungkin…Insya Allah.  

Insya Allah, saya akan menulis pengalaman selama 4 bulan saya diuji untuk renungan dan sebagai kenangan seumur hidup yg tidak dapat saya lupakan sampai bila-bila pun.

Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan