Sabtu, 16 Oktober 2010

ipoh…mali lor….

                                 pic credit to travelerfolio.com

salam,

ini namanya mencari penat….
sabtu arie tue aku keje half day. hubby lak gi tengok site. anak2 hantar gi taska half day juga la. then..tetiba dapat satu berita yg memerlukan aku pegi ke ipoh. bincang dgn officemate ingat nak gi sesama mereka je. ptg pegi mlm boleh balik. tapi memasing sume nak overnight kat sana. so, aku gamble ajak hubby pegi bawa anak2 skali. tak mungkin aku nak overnight kat sana tinggal anak2 kat umah. dah la masa cuti je aku ada tuk habiskan masa dgn comel2 mama tue.

pukul 4 lebih kitorang bertolak dari bsp terus masuk highway. tunggu kengkawan lain kat restoran jejantas sg. buloh dlm 5.30 ptg. bila sume dah sampai terus gerak ke ipoh.

part pertama yg bestnyer….plaza tol ipoh yg sepatutnya kitaorang masuk terlepas. terpaksa u-turn kat plaza tol kuala kangsar perak yg jauhnya 25km. patah balik 25km lagi. nie sume gara2 project engineer kitorang yg mengaku anak perak tapi plaza tol ipoh pun tak tahu kat mana !!!

part kedua pulak….dah masuk ipoh dlm pukul 8.30pm tue leh lak sesat dlm bandar ipoh tue. nie sume gara2 mengikut orang yg mengaku anak jati perak tue la. patut la mak cik GPS kitorang asik berbunyi2 marah tak ikut arahan dia. then, aku ingat nak check in hotel dulu memandangkan hari dah malam so hubby dgn anak2 leh rehat dulu sementara aku settle kan hal aku dgn kengkawan. tapi…
part ketiga yg bestnyer lagi….sume hotel, motel, rumah tumpangan, rumah murah dan sewaktu dengannya FULL !!!. APEKAH…???. nak tak nak, aku bawa le hubby dgn anak2 join aku skali buat urusan. lebih kurang pukul 12mlm baru settle. then, kitorang masuk balik town ipoh try lagi cari hotel kot2 ada le kosong. tapi dekat 6, 7 hotel sume confirm FULL !! part hotel yg paling menyedihkan dekat lucky hotel. ada satu bilik kosong siap nak bagi murah lagi kat kitorang. bila check rupanyer bilik couple baru lepas projek. eeeeiiiiiii……jijik tau tak !  sewa pun satu jam je. hotel lak tak sempat nak buat cleaning coz cleanernyer tak keje mlm. APEKAHH…??? kitorang try cari lagi berpusing dekat sejam setengah kat town ipoh tue. tapi memang confirm la tak de langsung bilik kosong. akhirnya hubby surrender…dlm badan penat dia cakap kita balik kl je  la. hubby suruh aku tido coz aku memang tak larat dah. nak drive jauh skali. so, sepanjang jalan hubby drive balik kl.

but, aku tak tido la. kesian lak hubby sensorang drive. gelap lak tue. kitorang sampai rumah pukul 3 pagi. yg paling aku kesian anak2 yg keletihan duduk dlm kereta. kakak pulak asyik tanya bila nak sampai hotel nie. hehe…tak pe la kakak ada rezeki hujung tahun nie kita cuti2 malaysia ye..

sekian, karangan cerita mencari penat di ipoh…..daaaa….

p/s : sesape org ipoh leh bagi tau tak apsal sume hotel, motel, rumah tumpangan, rumah murah dan sewaktu dengannya hari tue penuh ek ?? ada apa kat sana ? akak confuse la coz bukannye cuti sekolah pun…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan