Khamis, 29 November 2012

Hadiah in advance - 32 thn dah umurku...


Assalamualaikum,

17 november lepas adalah hari lahir saya yg ke 32. Ye...saya sedar diri saya dah tua...alhamdulillah saya masih bernafas di bumi Allah nie..

Walaupun hari lahir saya bulan november, tapi hubby dah belikan hadiah bezday sangat awal. Bulan september yg lalu  !

Memula hubby dok tanya baterry hp ok ke ? saya kata ok je. x de masalah pun. Then, hubby bawa pergi usha hp....saya tengok je tapi x de perasaan pun nak membeli sebab hp saya sangat ok lagi. (dlm erti kata lain x de budget k...hehehe). So, hubby suruh tengok galaxcy beam yg ada projektor tue. Dlm hati dok kata buat apa projektor nie, last-last nanti tengok kat skrin juga. Usha lak galaxcy note...pun saya x berkenan juga sebab besar & tapak tangan saya x leh nak pegang betul-betul note tue...lagi pun saya ingat hubby memain je...

Rupanya hujung minggunya hubby bawa pergi The Mines tengok hp kat situ. Then suruh pilih. Aikkss....serius ke ? hp saya sangat ok lagi cuma org sekarang main touch skrin tapi saya masih tekan-tekan punat..hahahah. So, meround lam kat tingkat 3 The Mines cari hp. Tengok nokia Lumia, tapi sangat x menarik perhatian. Hubby suggest ambik Galacxy SII. Ok, tengok cantik dah...tapi masa saya survey setiap booth kat situ majoriti seller kat situ semua pakai sony atau iphone. Sangat kurang yg pakai samsung. Tapi bila kita lalu depan booth dia bukan main promote samsung kat kita suruh beli. Bila kita tanya dia balik u pakai hp apa ??....mesti sony atau iphone....something wrong somewhere...hati dah berbelah bahagi..

So, saya decide nak ambil sony xperia. x mo samsung la.....


Sony xperia P hadiah hari lahir yg ke 32...tq sayang..muahh !
Bawah tue hp baru hubby...
(saya suspect sebenarnya hubby nak tukar hp baru tapi sebab risau saya kecik hati dia tukar hp saya sekali sebagai hadiah bezday...hahaha ...kantoi !!) apa-apa pun i luv u lah..!


Dari hari pertama sehingga kini saya pengguna setia Nokia...
Tapi kini...selamat tinggal Nokia...sila lah belajar dari samsung bagaimana mengikut arus terkini
dlm memenuhi permintaan pelanggan

Masa saya let go hp nokia tue...dia ambil RM150.00 je....

Sampai sekarang saya masih lagi x explore habis program yg digunakan. Then, sony nie pulak kena sentiasa update data-data dlm hp. Saya pening nak buat...bagi kat hubby je suruh install apakebenda yg patut di install...

Saya juga dapat hadiah dari angah saya yg turun dari kapal hari tue. Actually saya kirim kat dia batik sutera nie. Tapi angah kata x payah bayar, dia bagi macam tue je...so consider hadiah bezday saya lah...thanks angah....cuma...


warna angah pilih nie warna org tua lah !!!
huhuhu...org dah bagi lagi nak komplen....ehh bukan ko dah tua ke ??


Bezday saya x sambut pun sebab masa tue sibuk bershopping kat rantau panjang nun...tapi hubby bagi hadiah lagi...tq..

Ermm....dah 32 tahun dah umur saya. Tapi perangai masih macam tue juga. Anak  dah 3, bila lah saya nie nak betul-betul matang kan...heheheh...Saya harap dgn sisa umur yg tinggal ini saya akan menjadi manusia yg lebih baik lagi dunia & akhirat...amin..

Wassalam.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan